Djursholm Rotaryklubb

Djursholm Rotaryklubb är ett yrkesnätverk som gör gott där vi tillsammans arbetar för att stödja lokala och globala ideella projekt.

Vi träffas normalt sett för lunchmöten på Djursholms golfklubb och lyssnar till intressanta föredrag. Hybridmöten kan förekomma, dvs fysiska möten kombinerat med online-arrangemang, men vi prioriterar det fysiska mötet.

Tack vare vårt stora nätverk skapas nya kontakter och många möjligheter att göra nytta i samhället. Rotarys motto är: "Service Above Self."

I år är världspresidentens tema CREATE HOPE IN THE WORLD.

Djursholm Rotaryklubbs vill starta med ett fokus på psykisk ohälsa som vi ser är ett växande problem. Men vi arbetar som tidigare år bl a vidare med våra fina stipendier, Rena Botten, med UF företagen, att utrota Polio, Kvinnohälsa i Makedonien samt att stötta Ukraina.

Hör av dig så berättar vi mer.

Om du är intresserad av vår klubb, välkommen som gäst på våra lunchmöten.  Aktuellt program finns karusellen ovan under "Kalender" – klicka där. Under januari och februari 2024 möts vi på Enebybergs gård. From 1 mars är vi tillbaka på Djursholms Golfklubb.

Maila till djursholm@rotary.se om du har frågor, t ex om du vill besöka oss som gäst under våra fredagsmöten.

Välkommen,

Kicki Molin

President 2023-2024

Vi stödjer BB Danderyds Sjukhus