Vilse i tid och rum – hur medierna påverkar individen + Spännande besök från Ukraina

fredag 24 mars 2023 11:30-13:00, Djursholms Golfklubb, Hagbardsvägen 1, 182 63 Djursholm, Sverige
Talare:

Förre journalisten och numera medietränaren Lars Killander + Olga Zmiyivska, PP  Rotary Club of Kharkiv Multinational

Organisatörer:
  • Toru Ueda

De traditionella plockar upp nyheter ur det sociala flödet, medan de sociala medierna kommenterar nyheter utifrån avsändarens åsikter och känslor. Kraven på oss som mediekonsumenter blir allt större – det gäller att vara källkritisk och kunna identifiera konspirationsteorier och ”fake news”.

Sociala medier, som förutsätter digital kommunikation, formar mer och mer vår världsbild.

Vi får dessutom besök av OLGA ZMIYIVSKA, Past President från Rotary Club of Kharkiv Multinational, som kommer att berättar om situationen i Ukraina och vad Rotary gör för att hjälpa.