Drogrelaterade psykiatriska problem hos unga individer, behandling och vård

fredag 31 mars 2023 11:30-13:00, Djursholms Golfklubb, Hagbardsvägen 1, 182 63 Djursholm
Talare:

Dr Kristina Jovanovic, psykiater och medicine doktor, Danderyds sjukhus

Organisatörer:
  • Toru Ueda

Droger är ett stort problem i delar av vårt samhälle. Det kan leda till fruktansvärda situationer för de inblandade - allt från psykoser till våldtäkter.

Tyvärr ser polisen en tendens till att det allt oftare serveras droger på hemmafester i vår kommun. Rotary Djursholm vill skapa dialog och öppenheten kring detta.

Välkommen på ett viktigt föredrag där Dr Kristina Jovanovic, psykiater och medicine doktor, Danderyds sjukhus, pratar om vilka situationer hon möter i efterskalvet av droganvändningen.

Hon håller ett föredrag om drogrelaterade psykiatriska problem hos unga individer, hur de behandlas och vårdas. Ett viktigt inspel från verkligheten.

Välkommen!